tisdag 19 april 2011

Varandras motsatser..

Två hästar finns på mitt rid schema som ni kanske vet. Q och Mr Big .
dom är varandras totala motsatser , helt olika förutom att dom är hästar.
Q hon är en liten "köttbulle" Ca 163 cm i mankhöjd. rund och go - ett sto.Vill gärna ligga för lågt i form och gå bakom hand, Sitter och "lyfter" henne vid ridning och försöker jobba upp henne i formen. Tung i handen.

Mr Big ja han är lite större dårå.. Ca 177 cm i mankhöjd - en irländsk sport modell.  En stor ståtlig herre.Vill gärna bära sitt stora huvud högt och resligt över marken. Honom får man alltså sitta och lägga ner i formen. Mycket lätt i handen.

Otroligt spännande att få rida två så olika hästar ! Det håller nog mig på "tårna" Jag får nog använda hela mitt ryttar register där. Fast jag erkänner att Mr Big är nog typen av häst jag föredrar, där jag får användsning av mina starka ben- hålla om och hålla i hop hellre än driva fram och lyfta...Lite kär i den hästen redan och vore jag rik och fräsch i kroppen så är det precis en sådan häst som skulle kunna få mig att bli hästägare igen.
c..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar