fredag 27 maj 2011

Komplicerat..

Mycket komplicerad pojke. Jumbojeten alltså..
Hoppträningen började med lite bomm arbete, han laddade som f*n så klart men jag fick honom att "chilla" och det gick rätt ok.Vi började hoppa lite studs på socker bitar och dom första sprången var det mycket power i men det gick bra. Trodde nästan för en sekund att det skulle funka.
Då började han att bromsa - att gå¨på tvären.Sen sa han stopp! ville inte gå nära den del av banan där hindren stod.Jag lät honom slippa och jobbade på att få honom avslappnad igen. Efter en stund så var vi där bland hindren igen.. lite motvilligt..Men som en seger ser jag det ändå att jag fick honom över några bommar igen.
Men det är mycket att fundera på. Vad har hänt den stackaren? Hoppa det vill han , hoppa det kan han -typ höghus...När han bjuder på hinder så känns det som om vi ska ut och tävla 140. Men vad är det som gör att han bromsar ? Har han ont ? Är det panik ? Har inte känt något sånt här när jag rider själv..Ska hoppa honom ensam på söndag och verkligen testa.
Hästarna fick åka på sommarvistelse igår kväll - gissa om dom var nöjda med det gröna gräset i hagarna !
c...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar