söndag 12 juni 2011

Ytterligare ..

En dag avklarad. Fullt upp som vanligt. En låååång promenad med gräsklipparen , en massa annat små pyssel i trädgården.Inne blir det typ inget gjort alls den här årstiden.. Kanske lite om det skulle råka regna.Lover boy har jobbat hårt i husvagnen och nu sitter där nya reglar och fina skivor på väggarna. Snart ska vi sätta väv och måla. Sedan måste jag bli kompis med min gamla symaskin och tillverka nya gardiner och kudd överdag.Jag bävar...
Jag som hade glömt att köpa böcker hade tur idag ! Två pappas vänner ska sälja sitt hus och hade lämnat en kasse böcker till pappa och i den kassen så hittade jag en hel hög att läsa! Tur som en tok att Robert  har samma smak som mig !
Har även nu i kväll hunnit med att skutta lite på Jumbojeten. Framridningen idag innehöll lite öppnor och även lite tramp och samling för första gången . Det betyder att styrkan håller på att infinna sig. Lite byten fick han även göra även om det första innehöll en akrobatisk luft övning så är dom riktigt bra.  Jag tyckte att det var lydnads övningar som gällde i kväll. Det tyckte han var jobbigt och började "jiddra" lite.Men ser du.. Gammal pilot lurade det "lilla " kräket och vips så hade han gjort det jag ville.
Nu så blir det en påse salta bilar i sängen...Grymt sugen på salta godisar och jag har banne mig förtjänat dom ! ;)
c...

1 kommentar:

  1. Nu ikväll har jag sytt tre (!) gardiner till husvagnen! *jublar* Jag som inte har haft tålamod till att ens titta på symaskinen. Det är hur kul som helst och nu är jag taggad som attans till att klä om alla dynorna! Stoff & Stil - here I come!

    SvaraRadera