torsdag 13 oktober 2011

Ha ha...

Häst .. Häst... Häst..
Oki do.
Ähh  häst !!!!!!
Jag har varit och ridit lilla fina Pasta Prinsen, eller kärleks fullt kallad kantarell näsan - jo men visst, stackarn fick svamp på mulen.Det problemet löste jag med lite Pevaryl salva från apoteket.
Vi har hoppat lite i det fina men ack så blåsiga höst vädret. Eftersom han ska tävla i helgen med ägarinnan så måste jag hoppa honom lite . Jo det funkar så hans värld... Som tur är så har vi lärt oss det. Han vill FÖR mycket annars om han inte "hopprastad " Dom är olika -dom där djuren.
Longerade även den oinridne lite och vi hade en diskussion om vilket varv han skulle gå för han ville bara springa åt ett håll. Eftersom jag INTE tror att våld och tvång löser så mycket så "övertalade "jag honom med lite " horsemanship och ryggningar.En bom dök plötsligt upp framför honom också.. Oj  sa han och lärde sig snabbt trava över den. Allt väl där alltså.
Nu då?
Ingen häst hemma i köket iaf.
Bakar mat bröd.
Mina 3 stycken Tradera fynd har idag kommit. Men jag skriver ju bara om häst i den här bloggen...;)
c..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar